Game-elementen die motiveren

Artikel
Auteur(s): 
Anissa All - UGent - MICT

#  Controle hebben over de game (bv. de outfit van de avatar mogen kiezen)

#  Moeilijkere opdrachten krijgen wanneer je meer ervaren wordt in het gamen

#  Geprikkeld worden om te zoeken naar verborgen schatten of informatie

#  Zich kunnen identificeren met de avatar en de spelwereld

#  Al lerend kunnen beslissen wat je doet 

#  Uitgedaagd worden

#  Weten wat het doel is van de game en wat de deeldoelen inhouden

#  Feedback krijgen op de uitgevoerde acties

#  Invloed hebben op de virtuele omgeving (bv. een muur omver schieten)

#  Beloond worden als je goed gamet

#  Een krachtige, meeslepende verhaallijn

#  Een onvoorspelbaar scenario met een levendige presentatie en veel variatie

#  Samen doelen kunnen bereiken

#  Tot de verbeelding spreken (door middel van design of muziek) 

Illustratie: Sarah Vanbelle